Nota

Sebarang pertanyaan mengenai manuskrip novel, klik di sini atau e-melkan ke novelonenusantara@gmail.com.

22/10/2010

Dialog Penulisan di Sekolah

Tiga orang novelis One Nusantara Sdn Bhd yakni Nurfa (Aku, Dia & Gitar), Ilmar Imia (Budak SMART dan Pemuja Rahsia) dan Izan Ali (Buku Bunga-bunga dan Ilham) telah berkesempatan ke SMK Taman Desa, Bandar Country Home, Rawang semalam sempena Pelancaran Sudut Membaca 1Malaysia, One Nusantara dan sesi Dialog Penulisan Novel Bersama Novelis One Nusantara.

Program yang berlangsung selama dua jam itu bertujuan mendedahkan para pelajar dengan dunia penulisan novel di samping berkongsi pengalaman dengan novelis yang terlibat. Antara topik yang dibincangkan adalah keperluan seorang novelis, asas penulisan novel, perkembangan idea, teknik menulis dan platform untuk menulis.

Sebelum majlis berakhir, para novelis juga sempat beramah mesra dan menandatangani autograf buat pembaca yang hadir. Terima kasih atas kerjasama guru-guru dan pelajar-pelajar SMK Taman Desa, Bandar Country Home, Rawang.




Bagi sesiapa yang belum mendapatkan kelima-lima buah novel Astana Novella, anda bolehlah melayari Bookstation untuk membeli secara online dengan tawaran diskaun sebanyak 20%!