Nota

Sebarang pertanyaan mengenai manuskrip novel, klik di sini atau e-melkan ke novelonenusantara@gmail.com.

19/08/2010

Open

KENG - Dia disangka lelaki hanya kerana dia berambut pendek dan bersikap kasar sehingga ramai awek yang tergila-gilakan dia! Tetapi nalurinya tetap seorang perempuan. Tidak mungkin dia menerima cinta daripada kaum sejenisnya. Dia mempunyai sebab tersendiri mengapa dia berkelakuan seperti seorang lelaki.

TON - Dia berasa gembira kerana dapat keluar dari sekolah lelaki dan berpeluang belajar di sekolah campur. Jadi, dapatlah dia mengurat mana-mana awek dan merasa pengalaman bercinta dan keluar dating. Tetapi apabila tiap-tiap hari jumpa, tiap-tiap hari bergayut di telefon berjam-jam, asyik berkepit 24 jam, dia mula berasa rimas. Benarkah ini yang dimahukannya?

JUNE - Lelaki yang menguratnya tidak disia-siakan. Semuanya dia layan. Baginya, dia berhak memilih.

MAI - Kerana hubungan cintanya dihalang, dia sanggup meninggalkan segala-galanya demi mengecapi hidup bahagia bersama lelaki yang dicintainya tanpa memikirkan perasaan ibu dan bapanya. Namun, adakah cinta tanpa restu ibu bapa akan kekal bahagia selamanya?

NAM - Daripada segi luaran, dia kelihatan seperti seorang gadis yang baik, pendiam dan lemah lembut. Namun, siapa sangka dia mempunyai agenda tersembunyi demi kepentingan sendiri.


Mahu tahu kisah mereka? Ikutinya dalam "Open", sebuah lagi karya Kanda Wangdee.



Open #1

Apabila Keng, seorang gadis muda yang tidak pernah mengenali cinta dan percaya bahawa cinta adalah sesuatu yang tidak penting, bertemu dengan Ton... seorang pemuda yang sentiasa mencari cinta sejati. Kisah cinta yang menarik antara mereka berdua wujud dengan adanya sokongan jitu daripada kawan-kawan.


Open #2


Persahabatan yang telah putus. Percintaan yang tidak tentu arah. Adakah Keng akan mendapat kembali sesuatu yang paling penting tetapi kelihatan seperti tidak penting itu?


Bagi pembelian secara online, layari kedai buku online kami, Bookstation.